Grupa Abstra zarobiła 8 mln zł w 2018 roku na Youtube

 

 

Tak się zarabia na polskim YouTubie! Firma Abstra czyli jeden z najważniejszych polskich producentów treści video na YouTube, pochwaliła się dziś wynikami podsumowującymi zeszły rok. 2018 okazał się dla chłopaków bardzo owocny.

Zarobki kanału wyniosły w 2018 roku 8 mln 240 tys. zł, co daje 2,8 razy więcej w porównaniu do 2017. Produkcje zanotowały w zeszłym roku 567 mln odsłon. To jednak nie koniec sukcesów firmy. Miniony rok przyniósł grupie Abstra 5 nowych kanałów. Firmie udało się także stworzyć całkiem nową produkcję z partnerem zewnętrznym – program sportowy „Prosto w Szczenę” na zlecenie Onetu.

"Bardzo dla nas istotne jest to, że oprócz zaufania naszych pracowników i klientów mamy też zaufanie naszych widzów. 3 nasze filmy znalazły się w notowaniu YouTube Rewind 2018, w tym jeden z nich na pierwszym miejscu." – dodaje Olek Wandzel, VP Sales Marketing Abstra.

Firma Abstra zrealizowała w 2018 roku ponad 100 kampanii dla swoich klientów.

To kolejna gałąź, którą grupa Abstra chce rozwijać w 2019 roku. Ma być to również czas rozwoju kanałów dedykowanych partnerom komercyjnym.

"Nie mogę jeszcze powiedzieć z jaką marką realizujemy nasze przedsięwzięcie, ale mogę zapewnić, że to będzie coś naprawdę dużego. Ten brand to oczywiście lider w swoim segmencie." – ujawnił Rafał Masny, członek zarządu Abstra i jeden z założycieli kanału.

Firma Abstra powstała w 2016 roku z inicjatywy Cezarego Jóźwika, Rafała Masnego i Roberta Pasuta. Obecnie w portfolio całej firmy znajduje się 14 kanałów tematycznych. W 2018 roku kanał na Youtube stanowił 33 proc. ogólnego przychodu firmy.